برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
نوشته‌های مرتبط

اصطلاحات روی ضدآفتابها یعنی چه؟

حتماً هنگام خرید بهترین کرم ضد آفتاب با اصطلاحات مختلفی که روی این دسته از محصولات نوشته‌ شده برخورد کرده‌اید، آیا می‌دانید هر کدام از این اصطلاحات به چه معنا هستند؟ آیا این نوشته‌ها شما را در خرید بهتر کمک می‌کنند یا اصلا به آنها توجهی نمی کنید؟ کمپانی‌های معتبر لوازم آرایشی بهداشتی معمولاً مهم‌ترین ترکیبات،‌ کاربرد و ویژگی خاص محصول را روی جعبه و همچنین خود محصول درج می‌کنند، در این مقاله قصد داریم تا به بررسی معنی اصطلاحات بپردازیم.

اصطلاحات ضدآفتاب

     

• SPF

اس پی اف مخفف عبارت (Sun Protection Factor) به معنای میزان محافظت در برابر اشعه UVB نور خورشید است، این اشعه عامل اصلی آفتاب سوختگی و قرمزی پوست بوده.

اصطلاحات ضدآفتاب

   

• OIL FREE

این اصطلاح بر روی ضدآفتاب به معنای فاقد چربی بودن آن میباشد و به جای چربی از سیلیکون استفاده میشود، این نوع ضدآفتاب ها بهترین انتخاب برای پوست چرب است اما پوست های حساس را دچار التهاب میکند.

    

• WATER PROOF

این کلمه به معنای ضدآب بودن این محصول است، اگر ورزش میکنید یا به استخر میروید بهترین گزینه برای شما استفاده از ضدآفتاب ضدآب است.

   

• NON COMEDOGENIC

نانو کومدوژنیک به معنای ضد جوش بودن است، اگر دارای پوست مستعد جوش هستین، حتما به این اصطلاح روی ضدآفتاب توجه کنید! این ضدآفتاب ها معمولا حاوی سالسیلیک اسید و اکسید زینک که جوش ها را خشک میکند هستند.

   

• BROAD SPECTRUM

بهترین خصوصیت یک ضدآفتاب در برداشتن این ویژگی است، برود اسپکتروم نشان دهنده حفاظت در برابر هر دو پرتوی UVA ،UVBاست.

    

• PA

این کلمه مخفف عبارت protection grade of uva به معنای محافظت در برابر اشعه UVA است، معمولا PA با شکل + نشان داده میشود که هر چه تعداد آن بیشتر باشد میزان محافظت نیز بیشتر میشود.

    اصطلاح روی ضدآفتاب

    

• PPD

اگر قصد برنزه کردن بدنتان را دارید بهترین معیار ضدآفتاب، بودن PPD در آن است این خصوصیت علاوه بر محافظت در برابر اشعه UVA، باعث تیره شدن پایدار پوست میشود، مثلا ضدآفتاب با PPD5 تیره شدن را در برابر نور خورشید 5 برابر میکند.

اصطلاحات ضدآفتاب

       

نتیجه گیری

مهم ترین قسمت یک روتین روزانه استفاده از ضدآفتاب خوب است، با توجه به نوع پوست و نیاز خود، هچنین فهمیدن مفاهیم روی ضدآفتاب باید بهترین ضدآفتاب را برای خود انتخاب کنیم.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم