برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
نوشته‌های مرتبط

ضد چروک

کلاژن پروتئینی است که باعث حفظ قابلیت ارتجاعی پوست میشود، با افزایش سن ساخت این نوع پروتئین در پوست کمتر شده که در نتیجه باعث ایجاد چین و چروک روی پوست میشود.
چین و چروک روی همه ی قسمت بدن رخ میدهد در بعضی مواقع عواملی باعث بیشتر شدن این چروک ها نسبت به قسمت های دیگر میشود.

  

دلایل ایجاد چروک

1. افزایش سن: بعد از سن 40 سالگی تکثیر سلول های پوست و ساخت کلاژن کاهش میابد و هچنین روغن های طبیعی لایه زیرین پوست از بین رفته و باعث شل و آویزان شدن پوست میشود.

  
2. اشعه ماورای بنفش: نور خورشید حاوی مقداری زیادی اشعه ماورای بنفش است که با تاثیر بر روی پوست باعث افزایش روند پیری پوست، تخریب بافت کلاژن و الاستین پوست شده که ب مرور باعث پیری زودرس میشود.

  
3. مصرف دخانیات: مصرف دخانیات با تاثیر بر روی جریان خون در عملکرد سلول های پوست اختلال ایجاد میکند که باعث افزایش چین و چروک میشود.

  
4. وراثت: یکی از دلایل ایجاد چین و چروک وراثت است که انسان هیچ نقشی در آن ندارد برخی افراد به دلایلی ژنی، دیرتر یا زودتر دچار چین و چروک میشوند.

  
5. حرکات صورت: لبخندن زدن یا اخم کردن از حرکات صورت است که باعث ایجاد چین و چروک سطحی روی پوست میشود، با توقف این حرکات، پوست به حالت اولیه بر میگردد اما به مروز زمان به دلیل از دست دادن خصوصیت انعطاف پذیری، چین و چروک ها به حالت اولیه برنمیگردند.

ضدچروک

   

6. سبک زندگی: از دیگر عوامل چین و چروک سبک زندگی یک فرد مانند تغذیه، خواب مناسب، استرس و ورزش کردن است، این عوامل هر کدام به تنهایی روی پوست تاثیر و روند پیری را افزایش میدهد.
طرز خوابیدن و نیز مقدار خوابیدن تاثیر زیادی در روند پیری پوست دارد به طوری که اگر یک شب خواب کافی نداشته باشید پوست شما خسته و تیره میشود و همچنین اگر در وقت خواب به شکم بخوابید به دلیل فشاری که بر روی صورت وارد میشود به مرور زمان چین و چروک پوست را افزایش میدهد، استفاده از رو بالشتی ابریشمی خاصیت زیادی برای تقویت پوست دارد.

   

رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از چروک شدن پوست

همانطور که رژیم غذایی نامناسب روی سلامت جسمانی تاثیر دارد روی پوست نیز تاثیر بسزایی دارد به طوری که اولین قدم برای داشتن پوستی زیبا تغذیه مناسب بوده تا سلول ها بتوانند به خوبی جایگزین شوند.
از بهترین ماده غذایی برای تقویت پوست میشود به میوه و سبزیجات، چربی سالم، آنتی اکسیدان مانند ویتامین c، ویتامین e و مواد معدنی مانند زینک و روی اشاره کرد.

      

تاثیر ضد آفتاب ها بر جلوگیری از ایحاد چین و چروک

قرار گرفتن در زیر نور خورشید به دلیل وجود پرتوهای مضر باعث کاهش کلاژن سازی پوست میشود، همانطور که میدانید کلاژن باعث استحکام و انعطاف پوست میشود.
کرم ضد آفتاب با محافظت از پوست در برابر این اشعه ها از پیری زود رس جلوگیری میکند.

       

ورزش صورت در پیشگیری از چین و چروک

به طور کلی ورزش با درگیر کردن عضلات باعث تقویت آن ها میشود، پوست صورت نیز مانند دیگر اعضای بدن نیاز به ورزش دارد، تمرین های ساده و ماساژ صورت میتواند با تقویت و حالت دهی صورت از افتادگی و چروک آن جلوگیری کند.

ضدچروک

    

روتین استفاده از ضد چروک

1. پاکسازی پوست

با استفاده از شوینده مناسب، صورت را به طور کامل با آب ولرم بشویید و با حوله تمیز و خشک کنید.

  
2. استفاده از تونر

تونر مناسب نوع پوست خود را به میزان لازم روی پد پنبه ای بریزید و روی کل صورت خود بکشید
این کار میزان اسیدی بودن پوست را تنظیم میکند تا مواد مغذی بهتر جذب پوست شود.
توجه داشته باشد که بعد از استفاده از تونر 15 دقیقه صبر کنید بعد ادامه روتین را انجام دهید.

  
3. استفاده از سرم های ضد چروک

تغذیه ی پوست با سرم های مراقبتی چه در شب و چه در روز برای پیشگیری از پیری زودرس بسیار موثر است.
استفاده از رتینول یکی از اصلی ترین جز این روتین ضد چروک است که باعث کلاژن سازی پوست و انعطاف پذیری آن میشود، بهتر است این سرم را در شب استفاده کنید. همچنین برای محافظت از پوست در برابر رادیکال های آزاد باید از آنتی اکسیدانی مثل ویتامین C که در سرم های مراقبتی وجود دارد در روز استفاده کنید.

  

4. کرم ضد چروک دور چشم

حساس ترین بخش پوست، ناحیه اطراف دور چشم است که زودتر دچار چین و چروک میشود پس مراقبت ویژه از آن ضروری است.
مقدار مناسبی از کرم دور چشم را به صورت ضربه ای در اطراف دور چشم ماساژ دهید تا جذب شود.
بعد از سن 22 سالگی استفاده از کرم دور چشم لازم است.

ضدچروک

   

5. کرم روز ضد چروک

کرم های روز حاوی مقداری ضد آفتاب هستند، این کرم ها دارای بافت غلیظی هستند که رطوبت را در پوست حفظ میکنند و از خشکی پوست جلوگیری میکند.
کرم روز را در کل صورت پخش و به خارج از صورت ماساژ دهید.

  

برای خرید کرم ضد چروک مناسب پوست به این صفحه مراجعه کنید.

    

6. ضد آفتاب

مهم ترین قسمت یک روتین روزانه استفاده از ضد آفتاب است، اشعه خورشید یکی از دلایل به وجود آمدن چین و چروک زودرس پوست است پس زدن ضد آفتاب را هیچوقت فراموش نکنید.

       
بهترین ضد چروک های دنیا

سرم رتینول ضد چروک اوردینری با حجم 30 میلی لیتر، این محصول حاوی رتینول و ترکیبات دیگر گیاهی است که در کاهش چین و چروک نقش دارد، این ترکیبات سرعت پیری پوست را کاهش میدهد.

ضدچروک

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم