برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
نوشته‌های مرتبط

مراقبتهای بعد از کراتینه مو

کراتینه درمانی نوعی از درمان مو است که می‌تواند موهایتان را صاف‌تر، نرم‌تر و براق‌تر کند. محصولات کراتینه زیادی در بازار وجود دارد که می توانید از آن محصولات استفاده کنید اما اگر به دنبال صافی و احیای بیشتری از موهای خود هستید بهتر است این کار را به یک سالن آرایشی باکیفیت بسپارید.
هر تار مو در واقع از پروتئینی به نام کراتین ساخته شده است. با گذشت زمان، در اثر استفاده از وسایل حرارتی، رنگ موها، دکلره مو ... همه این موارد باعث آسیب به غلاف کراتینه مو می شود. بنابراین، کراتینه درمانی با پر کردن شکاف های موجود در موهای شما که کراتین آسیب دیده است، کار می کند و آنها را براقتر و درخشان تر نشان می دهد.

هنگامی که درمان را انجام می دهید، موهای شما معمولاً بدون وز، صاف تر و قابل کنترل تر می شوند. به نظر عالی می رسد، درست است؟ بسته به درمان‌های کراتینه‌ای که دریافت می‌کنید، طول ماندگاری آن متفاوت است که بین 4 تا 10 ماه طول میکشد.

مراقبت های بعد از کراتینه مو

1. موهای خود را خشک نگه دارید

هنگامی که برای انجام کراتینه درمانی خود به سالن می روید، به یاد داشته باشید که از آرایشگر خود بپرسید که چه مدت باید قرنطینه آب داشته باشید. معمولاً در کراتینه این قرنطینه 3 روز می باشد. با این حال، به دلیل وجود درمان های کراتینه متفاوت، این مدت زمان می تواند متفاوت باشد.

2. شامپو و نرم کننده بدون سولفات را انتخاب کنید

قبل از شستن موهایتان، شامپوی کراتینه و نرم کننده کراتینه را انتخاب کنید که فاقد سولفات باشد. استفاده از مجموعه ای با سولفات در آن به درمان شما آسیب می رساند و باعث می شود که سریعتر کراتینه مو از بین برود. توصیه می شود که تنها دوبار در هفته موهای خود را بشویید هر دفعه از شامپو بدون سولفات و سپس ماسک آبکشی داخل حمام استفاده کنید. تنها یکبار در ماه می توانید از شامپوی دارای سولفات استفاده کنید تا بتواند چربی موهای شما را پوشش دهد یا در غیر اینصورت می توانید از محلول رفع چربی پوست سر استفاده کنید.

3. موهای خود را به دفعات بعد از کراتینه نشویید

پس از گذشت سه روز از درمان، سعی کنید موهای خود را روزانه نشویید. پیروی از این درمان کراتینه بعد از مراقبت، به ماندگاری درمان تا حد امکان کمک می کند. برخی از افراد موهایی دارند که زودتر از دیگران چرب می شوند و به همین دلیل باید موهای خود را یک روز در میان بشویید. اگر شما یکی از افراد خوش شانسی هستید که می توانید روزها در حالی که موهایتان تمیز به نظر می رسند، این کار را انجام دهید.

4. پس از مراقبت، موهای خود را برای درمان کراتینه پایین نگه دارید

بعد از اینکه کراتینه درمانی انجام دادید، موهای شما تا سه روز آینده بیشتر آسیب پذیر خواهد بود. برای جلوگیری از هر گونه چروک یا فرورفتگی عجیب و غریب، بسیار مهم است که موهای خود را شل و بدون هرگونه گره مو نگه دارید.

- موهایتان را پشت گوش خود نبرید.

- با کش محکم نبندید.

- از زدن هر گون پنس و یا گیره ای که موهایتان را محکم در یک حالتی نگه دارد خود داری کنید.

5. از روبالشی ابریشمی استفاده کنید

ممکن است قبلا شنیده باشید، اما استفاده از روبالشی ابریشمی می تواند به کاهش هرگونه اصطکاک کمک کند، موهای شما را صاف تر و کمتر در معرض آسیب قرار می دهد. با انجام کراتینه درمانی  این موضوع بیش از پیش مورد اهمیت قرار دارد زیرا موهایتان در معرض آسیب است و روبالشتی های نخی باعث اصطکاک بیشتر و در نهایت موخوره مو می شود.

6. بعد از تمرین موها را سشوار کنید

برای سه روز اول درمان کراتینه پس از مراقبت، باید موهای خود را کاملا خشک نگه دارید. بله، این شامل عرق کردن نیز می شود. اگر هنگام ورزش موهایتان عرق می کند، خیلی مهم است که به محض اتمام کار، تارهای خود را با سشوار خشک کنید. این کمک می کند مطمئن شوید که عرق شما به درمان آسیب نمی رساند. از رفتن به استخر، قرار گرفتن زیر باران همه این موارد ماندگاری کراتینه شما را کاهش می دهد.

7. پرهیز از رنگ کردن مو

اکثر مواد شیمیایی مورد استفاده در سالن ها دارای سطح pH بالاتر از pH طبیعی موهای ما 4.5 - 5.5 هستند. به این معنی که کوتیکول‌های موی شما را باز می‌کند و باعث می‌شود که ماندگاری کراتینه شما را کمتر می کند. بهتر است که 3 هفته تا یکماه صبر کنید سپس موهای تان را رنگ کنید و از رنگ های بدون سولفات استفاده کنید.

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم